chusta wielka jak dom…

… a niektórzy mieszkają w namiocie!

Dziś w roli modelki moja siostra, przywitajmy ją ciepło :)

Po nitkożernym Niedźwiedziu i szydełkowym Melonie przyszedł czas na ażurek. Cholerstwo zdawało się nie mieć końca, ale ostatnie rzędy (te, które miały mniej niż 100 oczek…) były całkiem przyjemne. Trochę się naklęłam, ale nic nie prułam! Efekt jest spektakularny, choć na zdjęciach może nie widać tego aż tak. Wyszłabym z aparatem na dwór dla lepszego efektu, ale zimno i mokro, brr.

Na Raverly napisałam, że Turkawka, bo mi się fonetycznie uroiło takie skojarzenie. Ale tak naprawdę to mówię na nią kocyk ;) Sięga mi do kolan!

Jak widać, Dorocie też ;). Nie do końca dobrze wyszedł brzeg, bo zmieniłam narzut na long tail, a on nie jest zbyt elastyczy. Ale wydaje mi się, że i tak jest wporzo :). Nie zrobiłam też borderu wzdłuż najdłuższego boku, bo już brakło mi ducha.

To może parę cyferek: zeszło mi 1,4 motka ISPE Alpaca T/25 w kolorze 578. Pracowałam nad tym 23 dni. Używałam drutów KnitPro 3,5 na żyłce 60cm. Najdłuższy bok ma ~240cm długości, dwa pozostałe po ~138, a wysokość owego trójkąta to ~123 cm. I nie chce mi się liczyć, czy dobrze pomierzyłam ;). Wykorzystany wzór to pochodzący z książki Victorian Lace Today Three-Cornered Shawl in Clover Pattern autorstwa Jane Sowerby.

Pracuję teraz nad dwoma projektami (zapomniałam przywieźć do Oświęcimia czarnej torebki do zszycia… oh, well). Fioletowym sweterkiem z Angela według tego wzoru, który pokazywałam ostatnio – wszyscy pytają, która część to rękaw i w ogóle jak to zszyć, a przecież to dość oczywiste…?

Pewnie mało kto pamięta, jak to na początku tego bloga pokazywałam pewien uroczy wzór z Vogue Knitting:

No to słaba, zajawkowa fota. Przewiduję osobną notkę poświęconą tylko…

Stay tuned ;).

11 thoughts on “chusta wielka jak dom…

  1. Offtopic, ale te spodenki na fotce z kolanówkami przypominają mi moje spodenki do spania. Może i do nich pasowałyby takie podkolanówki… :>

  2. Kurcze, teraz też mam straszną ochotę na dzierganie tych zakolanówek… No i co narobiłaś, miałam pisać licencjata! =D

  3. widzisz, a ja teraz mam wydziergać dwie pary! jak Socha mnie spyta, czemu się nie obronię w czerwcu, to jej pokażę ;) Wiesz, Ewo, ja się gapiłam w tę fotę pół roku, zanim się odważyłam :>.

  4. Ej, ale to będzie nogi pogrubiać chyba >.< Jak się jest Aldoną, to nie szkodzi, ale nie wszyscy mają takie warunki fizyczne…

  5. Do diabła ze zdjęciami, jaki ta strona ma piękny font!

    Ładny kocyk.

  6. @Kostek
    Moja mama powiedziała, że Szpieg z Krainy Deszczowców

    @Ina
    Następne zrobię z czegoś cieńszego ;) Ten Ideal to się przecież nadaje na zimowe skarpety narciarskie, a nie koronkowe pończochy, pewno, że pogrubia : D

    @Przemek
    Prawda? PRAWDA? Zrobiłabym konkurs, co to za krój, ale to przecież wszyscy wiedzą!

  7. Ha, zaraz szukam jakiegoś zdatnego sznurka i po weekendzie zabieram się do roboty. Dobrze, że Marcin nade mną stoi z batem i goni do pisania, inaczej utonęłabym w drutach i nigdy się nie obroniła. ; (((

  8. Ale jak skończysz to koniecznie musisz sobie zrobić taką samą fotkę, żeby odpowiednio przedstawić swoje dzieło ;)

  9. póki co nie ruszyłam z nimi ani o jedno oczko, więc poczekaj, aż dożyję do końca pierwszej :D na marginesie, ostatnio na podstawie tego wzoru pimposhka zrobiła podkolanówki Zulce :)

Skomentuj

