Partyzantka

Ktoś jej jeszcze nie widział? :O

Partyzantka miała swój pierwszy wpis, kiedy jeszcze była projektem swetra. To było wtedy, gdy nie miałam pojęcia o swetrach, więc była skazana na porażkę… a że nigdy po spruciu prawie całej robótki nie mam ochoty patrzeć na tę włóczkę, musiała trochę poczekać na realizację.

Prawda jest taka, że z włóczką o zmiennej grubości ciężko się pracuje jeśli chodzi o projektowanie. Nie da się za bardzo zrobić dokładnej próbki, nic nie jest do końca proste czy przystające do wykroju. Pomyślałam sobie, że jako pierwszy sweter (masakrycznie niechronologiczne są te moje wpisy ;)) musi być ucieleśnieniem wyobrażeń normalnego człowieka na temat ciuchów ręcznie robionych!

Kiedyś, dawno temu, miałam w planach zrobienie poncza z japońskiej gazetki. Ponczo miało wykrój prostszy niż cokolwiek, co w życiu widziałam i było całe szydełkowe. Co prawda wówcza planu nie zrealizowałam, ale schemat utkwił mi głowie i tak jakoś w jedno popołudnie powstało ponczo… drutowe.

Cały myk polega na tym, że należy zrobić dwa w miarę jednakowe prostokąty o proporcjach boków mniej więcej do 1:2 (zależy, jak głęboki dekolt chcemy mieć – dekolt będzie w szpic). Kiedy się je już ma, wystarczy połączyć krótkie boki z dłuższymi i voila! Ja sobie jeszcze na okrągłych dorobiłam prowizoryczny golfik.

Nie obrabiałam brzegów, zszywałam krzywo – największą ozdobą jest to, że cały ten ciuszek jest taki nieforemny i prowizoryczny. Robiony bez schematu, na partyzanta. Na drutach dziesiątkach!

Metryczka:

Partyzantka – ponczo
materiał: osiem chyba motków Mammuta SteinbachWolle w kolorach miodowo-śliwkowych
druty: 10 mm i 6 mm (golf)
czas pracy: jeden dzień + godzinka golf
rozmiar: m
wzór: autorski
Ravelry: klik

One thought on “Partyzantka

  1. Oczywiście ja nie widziałam! wygląda partyzancko ;] kojarzy mi się z takim spokojnym wieczorem na ganku w okolicach września, kiedy po 19 jest już chłodno, a na stoliczku śliwki węgierki i herbata z miodem…mmm:)

Skomentuj

